joi, 9 iunie 2011

Sa citesti Pirandello

M-am apucat sa citesc Pirandello cu gustul de elev care trebuie sa isi faca norma la lecturile suplimentare din vacanta mare.Nu stiu de ce nu ma atragea deloc dar cum nu aveam nimic altceva la indemana...m-am sacrificat.Stupoare...dupa primele trei povestiri din "Cento novelle" am ajuns sa ma intreb oare de ce eu nu l-am citit pana acum.Un pictor excelent al naturii umane in dramatica lupta a existentei in modele sociale diverse si totusi aceleasi. Daca se poate spune asa il vad ca pe un Caragiale al tragicului...ridicol.Tipologia umana este univesala,dupa parerea mea doar mediul sicilian ii da o particularitate aparte .Este parca mai usor de imaginat un personaj atunci cind ai vazut cum arata micile orasele siciliane cu stradute stramte si cladirile aproape una intr-alta si unde oricine stie orice despre oricine.Pirandello-un mare scriitor !

Niciun comentariu: