sâmbătă, 19 noiembrie 2011

Bani si banii pe care ii trimiti acasa

    Criza ne loveste din toate partile si este din ce in ce mai dificil sa alegi unde si cum sa iti protejezi banii ,aia putini sau multi pe care ii cistigi muncind prin straini.Ti-ai pus cumva problema asta de curind:tu ce faci cu banii?
    Esti in Italia lucrezi cu contract sau la negru ,esti multumit pentru ca in general cistigi mult mai mult decit cei care au ramas acasa ,dar esti sigur ca folosesti banii in mod inteligent pentru vremurile actuale?
   Eu am inceput sa imi pun aceasta problema urmarind o emisiune tv legata de pensii si de instabilitatea lor in viitor.Gandind pe termen scurt lucrurile sintem chiar fericiti...lucram in Italia ..trimitem bani acasa..mai punem un termopan..mai reparam un gard...fiu-meu isi ia celular cu fite..platim o taxa la o universitate unde copilul nostru abia pune piciorul...am folosit banii cu cap-zicem noi.Dar e oare asa?
   Majoritatea romancelor pe care le cunosc in Palermo lucreaza ca badante si au in jur de 50 de ani .Asta este varsta critica pentru a gasi de lucru in orice tara indiferent de pregatirea pe care o ai.Si atunci a venit solutia-badanta in Italia.O munca mai putin obositoare fizic dar extenuanta psihic insa remunerata satisfacator.
   Dupa parerea mea de aici in colo incepe drama viitorului-ce faci cu banii?
  -  renovezi casa-foarte bine ii cresti valoarea
  -ti-ai pus centrala termica sau panouri solare sau mai stiu eu ce fotovoltaice  e ok
  - ajuti copiii sa studieze-foarte bine copiii sint cea mai buna investitie in viitor
  -iti cumperi bijuterii de aur-foarte bine,aurul este mereu o buna investitie
 Lista ar fi destul de lunga dar eu ma opresc aici cu o intrebare.Ce ai facut sau ce faci pentru viitorul tau?
-te-ai gindit ca aici nu ai sa poti munci pina la 60 de ani?
-te-ai gindit ca daca te intorci acasa la 55-60 de ani nu poti sa traiesti o vesnicie din rezervele de bani pe care   le ai?
-te-ai gindit ca ti-ar trebui o sursa de venit ca sa nu fii o povara pentru copii ?
-daca tu muncesti aici si cind nu ai sa mai poti ai sa te intorci acasa vei fi dubla povara pentru familie si pentru societate.
De cite ori te-ai gindit sa faci un curs sa inveti o meserie noua?
Te-ai gindit vreodata ca ai putea sa inveti sa investesti banii in asa fel incat sa iti aduca un venit si in viitor?
Ieri vorbeam cu un profesor de la o universitate siciliana si l-am intrebat in ce ar investi el banii acum (luind in considerare situatia actuala in lume)si raspunsul nu m-a surprins : Eu as investi tot ce am in mine insumi ,daca eu am valoare ca om si ca pregatire oriunde as fi as putea crea valoare!

Niciun comentariu: