joi, 26 iulie 2012

Dreptul la verticalitate !

      M-a intrebat cineva de ce am numit acest blog  asa: Dreptul la verticalitate . Nu stiu daca acum dupa trei ani de la  deschiderea lui s-au cristalizat bine ideile ,dar cred ca denumirea vine dintr-o necesitate stringenta -asta ne lipsea,asta dorim ,de asta avem cu totii nevoie! Verticalitate !
  In cuvinte simple verticalitatea s-ar traduce cam asa....
       Respect pentru persoana si pentru  munca  -nu putem ffi cu totii medici ,ingineri ,arhitecti...sau mai stiu eu ce -dar atata timp cat iti castigi existenta prin munca cinstita si iti aduci aportul cat de mic in aceasta societate meriti sa fii respectat! Fiecare are modul sau de a vedea viata ,in functie de cultura sa si de experientele prin care a trecut sau de mediul in care a crecut-asta nu da dreptul nimanui sa-l judece pe celalalt ,in cel mai bun caz poti sa-i arati care este viziunea ta . La noi se practica discreditarea ca metoda de a iesi in evidenta -si este gresit .Daca fiecare si-ar vedea de treaba lui fara sa mai consume energie inutil cu barfa si cu "capra vecinului" ar gasi timp si energie pentru rezolvarea propriilor probleme.
     Suntem atat de obositi de luptele astea inutile incat nu vedem clar nici unde punem piciorul pentru a face pasul urmator si ne ducem asa ca o turma descreierata spre nicaieri. Razboaiele (fie ele si verbale) nu aduc decat victime si saracie .Nu poti sa construiesti o societate sanatoasa cu raniti !
Eu nu mai stiu cum s-a ajuns aici .Probabil ca am fost atat de ocupata sa supravietuiesc in aceasta societate incat am pierdut controlul unei viziuni de ansamblu. Probabil ca asta s-a si dorit.
   
      Pe vremurile celelalte ne ocupau timpul cu statul la cozi si cursa dupa mancare dar aveam destul timp sa avem prieteni si sa relationam cu rudele.Acum ne-au dat mancare si ne-au cerut in schimb sa alergam dupa bani iar in timpul liber sa digeram telenovele si crima de la ora 17(pentru ca in fiecare zi se gaseste una!)si abia ne salutam vecinii( pentru ca au opinii diferite). Programele tv nu fac decat sa ne sugereze ca lumea asta este plina de dezastre si in tot haosul asta tu trebuie sa intelegi ca esti un fericit-necazurile tale sunt cu mult mai mici decat cele prezentate la actualitati.
      In tot balamucul asta social ,la un moment dat eu am inteles un lucru: am nevoie de verticalitate !Am nevoie sa imi lasati acest drept-dreptul la verticalitate!
  Dreptul de a munci si a gandi cu neuronii personali .Nu vreau neuroni din import ,atata timp cat ai mei sunt inca utilizabili.
Dar daca totusi va plac importurile,in prag de referendum, am sa va spun un proverb sicilian :
Nava cu doi capitani se scufunda!!!!!! 

    
   



Niciun comentariu: